Sosyal medya çağında, bazen işletme sahipleri bir web sitesine sahip olmanın gereksiz olduğunu düşünebilir, ancak bu gerçeklerden daha uzak olamaz. Facebook, Instagram, Twitter veya LinkedIn gibi bir sosyal medya profili oluşturmak nispeten kolaydır. Ancak, tüm sosyal hesaplarınızın bağlanabileceği bir “ana üs” ünüzün olması inanılmaz derecede önemlidir. Nitekim: VeriSign , ankete katılan müşterilerin %84’ünün, web sitesi olan bir işletmenin yalnızca bir sosyal medya sayfası olan bir işletmeden daha güvenilir olduğuna inandığını belirtti .

Ayrıca 2016 yılında işletmelerin %40’ından fazlasının bir web sitesine sahip olmadığı tespit edildi.

Bu nedenle, yalnızca bir web sitesine sahip olmak sizi rekabette bir adım öne çıkarabilir. Site, işletmenize daha fazla müşteri, gelir ve genel değer sağlamanın bir başka yoludur.

İşte küçük işletmeniz için bir web sitesine sahip olmanın en önemli faydaları ve bundan en iyi şekilde nasıl yararlanabileceğinize dair bazı fikirler:

1. Profesyonel Görün

Bir web sitesine (özellikle iyi yapılmış bir siteye) sahip olmak, sokağın aşağısındaki “köşe dükkan” olmaktan ziyade, ciddi ve her türlü müşteriyle iş yapmaya hazır olduğunuz izlenimini verir. Güvenilirliği sağlar.

2. Bir Bilgi Kaynağı Olun

İşletmeniz niş bir sektördeyse, bir web sitesine sahip olmak, alanınızda bir otorite olarak itibarınızı oluşturmak için mükemmel bir fırsattır. Deneyiminizden yararlanan bilgilendirici makalelerle sitenizde bir blog bölümü oluşturun. Sektörünüzle ilgili yaygın sorunlar üzerinde web araması yapan potansiyel müşterilerin sizi bulma olasılığı daha yüksek olacaktır ve blog makalelerinizi okuduktan sonra, onlar için ne kadar yardımcı olabileceğinizi göreceklerdir. Bir ankete göre, tüketicilerin %61’i bir blogun satın alma kararlarını etkilediğini bildirdi . Bu blog yazılarını okuyanlar hemen müşteri olmasa bile, geleneksel reklamcılığa bir kuruş harcamadan işletmenizin adını yaygınlaştırmış olursunuz.

Mümkün olduğunda, blog gönderilerinizde hizmetlerinizi ve bir açıklamasını belirtin . Örneğin, bir tamirciyseniz ve bloglarınızda birden fazla “uygun fiyatlı araba muayenesi” ifadesi varsa, bu ifadeyi arayan herkesin web sitenizi keşfetme olasılığı daha yüksektir.

3. Adınıza Sahip Çıkın

Bir site oluşturmak ve bir alan adı satın almak (www.businessexample.com), işletmenizin adına ilişkin hak talebinde bulunmanıza yardımcı olur ve marka kimliğinizi geliştirmenin hızlı ve kolay bir yoludur.

Ayrıca, bu marka bilincine katkıda bulunacak benzersiz bir iş e-postası da alabilirsiniz (adınız@işletmeexample.com). 2015 VeriSign anketinde, müşterilerin %65’i şirket markalı bir e-postayı, genel bir e-posta hesabı kullanan bir işletmeden daha güvenilir gördüklerini söyledi . Birçok web sitesi oluşturma şirketi, tekliflerinin bir parçası olarak özel e-posta adreslerini içerecektir.

4. SEO Sıralamalarını İyileştirin

Google, Bing veya Yahoo gibi sitelerde çevrimiçi arama yaptığınızda, isteğinize yanıt veren web sitelerinin bir listesini göreceksiniz. Şirketinizin web sitesine bu arama motorlarındaki sıralamasını yükseltmek için uygulayabileceğiniz SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) taktikleri vardır.

Bir web sitesine sahip olmamak, şirketinizin arama motorlarından ücretsiz trafik ve satış elde etmesini ve sıralamasını çok daha zorlaştırır.

5. Online Müşteri Adaylarını Arttırın

Web sitenize ziyaretçi çekmek iyidir, ancak müşteri kazanmak daha da iyidir! İyi optimize edilmiş bir web sitesiyle, şirketinizden bir ürünü aramak, kaydolmak veya satın almak için potansiyel potansiyel müşterilerinizi elde edersiniz . Web sitenizi şirketiniz için lider bir satış görevlisine dönüştürebilirsiniz.

6. Bir Posta Listesi Geliştirin

Bir web siteniz olduğunda, insanların posta listenize kaydolması için bir form ekleyin. Artık, reklam verebileceğiniz potansiyel müşterilerin kolayca erişilebilen bir veritabanına sahipsiniz. Bir araştırmaya göre, e-posta pazarlaması, yeni müşteriler edinmede  sosyal medyadan 40 kat daha etkili olabilir.

7. Baskıda Tasarruf Edin

Kağıt kataloglar ve broşürler satış noktası durumlarında hala yardımcı olabilir, ancak ürün bilgileri değişirse ne olur? Düzenleme ve revize etmenin çok daha ucuz olacağı web sitenizde ilgili tüm bilgilere sahip olmak çok daha kolaydır . Basılı ve web pazarlama malzemelerinin bir kombinasyonu, muhtemelen ileriye dönük en uygun maliyetli yol olacaktır.

Bu tasarruflar pazarlama maliyetleri için de geçerli olabilir. Daha küçük bir bölgesel gazetede geleneksel bir tam sayfa reklamın maliyeti yaklaşık 1000 $ veya daha fazla olabilir. Bir web sitesi işletmek yılda sadece birkaç yüz dolara mal olabilir.

8. Müşterilerinizin Olduğu Yerde Olun. Web’deler.

Araştırma ikna edici görünüyor. Veriler, web’in neredeyse her yerde olduğunu gösteriyor.

Temel bir web sitesine sahip olmak bile yararlıdır. Birçok insan için, eğer çevrimiçi bulamazlarsa, ilgilendikleri kadarıyla mevcut değildir.

Web’de olmak, insanlara bulundukları yerde ulaşabilmek anlamına gelir. Buna akıllı telefonlar dahildir:

Bugünlerde çoğu web sitesi kendilerini hem akıllı telefonlara hem de masaüstü bilgisayarlara uyacak şekilde otomatik olarak değiştirebilir. Müşterilerinizin çoğunun elinde her zaman bir akıllı telefon varsa, onlara doğrudan ulaşabilmek iyi bir fikirdir.

9. Hikayeni Anlat

Sitenizde “Şirket Geçmişi” gibi bir bölüme ayrılmış bir web sayfasına sahip olmak, işinizi insancıllaştırmanın bir yoludur. Araştırmalar, bir marka veya işletme hakkında “iyi hissetmenin” satın almaları artırma potansiyeline sahip olduğunu göstermiştir.

Küçük bir işletme olmanın acil bir güç olabileceği yer burasıdır. Anne veya baba tarafından başlatılan bir aile şirketi mi yönetiyorsunuz? Onlarca yıldır buralarda mısın? İnsanların bunu bilmesini sağlayın ve güvenlerini inşa edin.

Yaratıcılık ve kişilik duygusu sergilemek, komite tarafından yönetilen büyük bir şirkette bulunmayan bir avantaj olabilir.

10 Mail-Order & e-Ticaret Yoluyla Yeni Bir Satış Fırsatı Yaratın

İşletmeniz posta siparişiyle teslim edilebilecek ürünler satıyorsa, web sitenizin çevrimiçi alışveriş ve ödeme bölümüne yatırım yapmayı düşünün. Bazı şirketler bu bölümü sizin için inşa edecek. Doğrudan perakende satış yerlerinizin yakınında yaşamayan tamamen yeni bir müşteri grubuna ulaşabilirsiniz. İşinizin doğasına bağlı olarak, tüm gezegeni potansiyel müşteriler olarak görebilirsiniz.

11. Veri Al

Gerçek bir yerdeki ortalama yaya trafiğinin nasıl olduğu hakkında zaten bir fikriniz olabilir, ancak bir web sitesine sahip olmak size işletmenizin daha geniş erişimi hakkında bir fikir vermenize yardımcı olabilir. Sağladığınız farklı ürün veya hizmetlere ayrılmış farklı web sayfalarınız varsa, hangisinin en çok dikkat çektiğini bulmak için web ziyaretçi verilerini kullanabilirsiniz.

Daha doğrudan rota da mevcuttur; Müşterilerin en çok hangi ürün ve hizmetlerle ilgilendiğine dair bir fikir edinmek için çevrimiçi anketler veya anketler oluşturabilirsiniz.

12. Ürün Bilgilerine ve Müşteri Hizmetlerine Kolay Erişim

Personeliniz ve ürün dağıtıcılarınız ile birlikte çalışarak ürün ve hizmetler hakkında istediğiniz kadar detay verebilirsiniz. E-posta formları ve iletişim bilgileri, küçük bir işletmenin bile daha profesyonel tarzda bir müşteri hizmetleri sistemi oluşturmasına yardımcı olabilir. Yakın tarihli bir gelişme, bir web sitesine yerleştirilebilen ve bir operatörün büyük bir şirketin 1-800 müşteri hizmetleri telefon numarasında yapacağı aynı temel işlevi yerine getiren yarı otomatik sohbet robotlarıdır. Müşteri hizmetleri artık müşterileriniz için her zaman kullanılabilir.

13. Daha Bilgili Müşteriler

Yukarıdakilerin ardından: bir ürün veya hizmetin temellerini soran müşterilere açıklayan personel tarafından daha az zaman harcanacaktır. Mağazanızda değillerse, başka soruları varsa onları doğrudan web sitenize yönlendirebilirsiniz. Satın almadan önce lastikleri tekmelemekten hoşlanan müşteriler, ürün bilgilerini istedikleri kadar önceden okuyabilecekler.

14. Her Şey İçin 7/24/365 Showroom

Ürünleriniz için sınırlı alana sahip bir işletmeniz varsa, sorunlarınız bir web sitesi ile çözülebilir. Tüm ürünlerinizi istediğiniz kadar ayrıntılı olarak listelemek için neredeyse sınırsız alanınız var ve potansiyel müşteriler istedikleri zaman bunları okuyabilir. Üreticiler ve distribütörlerle çalışarak, ürünler için yüksek kaliteli fotoğraf galerileri dahil edebilirsiniz.

Sanal showroomunuz da asla kapanmak zorunda kalmaz. 2013 yılında yapılan bir araştırma, mobil cihaz sahiplerinin, özellikle tabletleri (iPad’ler gibi) olanların , gece geç saatlerde (akşam 21.00’den itibaren) alışveriş yapma eğiliminde olduğunu buldu .

15. Ekstra Bir İzlenim Bırakın: Geleneksel Markalaşma + Web Siteniz

Web sitenizin adresini mevcut tüm promosyon malzemelerinize (kartvizitler, broşürler vb.) yerleştirin. Satışlarda bir artış görebilirsiniz. Örneğin: Bir ürün literatürü alan biri hemen satın almayı düşünmüyorsa bile, bir tohum ekmişsinizdir. Bir satın alma konusunda ciddi olduklarında, materyaliniz (web sitenizle birlikte) burunlarının dibindedir. Siteniz muhtemelen ürün araştırmalarına ciddi bir şekilde başlayacakları yerdir. Geleneksel promosyon materyallerini web sitenizin ek kaynaklarıyla birleştirdiğinizde, işletmenizin müşterilerin zihninde “yapışması” daha olasıdır.

16. Personelin Eğitimine Yardımcı Olun

Ürünler ve hizmetler hakkında ayrıntılı bilgi içeren bir web sitesi oluşturmak için zaman ayırdıysanız, artık dahili olarak kullanabileceğiniz bir bilgi kaynağına sahipsiniz. Yeni çalışanları belirli web sayfalarına yönlendirebilir ve onlara satacakları ürünlerle ilgili okuma “ödevi” verebilirsiniz.

17. Daima “Bulunabilir” Olarak İade İşi Yaratın

Kartvizitler ve broşürler bazen kaybolabilir. Kaybetmek daha mı zor? Müşterinin web tarayıcısındaki bir yer imi. Bu “kalıcılık” ayrıca ağızdan ağza, müşteriden müşteriye yönlendirmelere yardımcı olabilir (bununla ilgili daha fazla ayrıntı aşağıdadır)

18. Yeni Personeli Çekin

Sitenizde bir “Kariyer” veya “İş Fırsatları” web sayfası oluşturun. Çalışanları işe almak için zaman harcamak veya iş web sitelerine ilan vermek için para harcamak yerine, potansiyel iş adaylarının size gelmesini sağlayabilirsiniz.

19. Daha Hızlı Yönlendirmeler

İşte küçük işletmeniz için bir web sitesine sahip olmanın nasıl hızlı yönlendirmelere yol açabileceğine bir örnek. İşletmeniz, eski bir müşteri ile bir arkadaşı arasındaki bir konuşmada gündeme gelirse, muhtemelen yapmaya çalışacakları ilk şey nedir? İşletmeyi internette araştıracaklar. Hazır ve çalışır durumda bir web siteniz varsa, sizi hızlı bir şekilde bulmaları çok olasıdır. Bu, marka kimliğinizi geliştirmekle ilgili olarak daha önce tartışılanların üzerine inşa edilmiştir. İşletmenizin web’de olması büyümeye yardımcı olabilir.

20. Çevrimiçi Bir Portföy Oluşturun: Ödüller, İncelemeler ve Görüşler

Şirketiniz bir endüstri ödülü kazandı mı? Web sitenizde belirtildiğinden emin olun.

Mutlu müşterileriniz varsa, bundan yararlanın. Olumlu müşteri incelemelerini ve referanslarını doğrudan web sitenizde kullanabilirsiniz. Çalışmanızın bir “portföyünü” (varsa fotoğraflarla birlikte) incelemelerle birlikte sergilemek için özel bir web sayfası bölümü bile oluşturabilirsiniz. İşletmenizin web sitesinde kolayca bulunabilen olumlu eleştirilerden oluşan bir çığır açmak, sizi rakiplerinizden ayırmanın başka bir yoludur.

Çözüm

Bunlar, küçük bir işletme için bir web sitesi oluşturmanın en önemli avantajlarından sadece birkaçı. İşletmenizi internete taşımak için yardıma mı ihtiyacınız var? Ben, işletmenizin web sitesini oluşturmanıza yardımcı olmak için buradayım.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Konuşma Başlat
WhatsApp
Merhaba, ben Emre. Size yardımcı olmaktan mutluluk duyarım.